Meniu

Colesterol mărit – simptome, cauze și sfaturi alimentare

Articol scris de

Numele meu este Ioana Matei și sunt un content writer dornic de cunoaștere, cu o dorință acerbă de a excela.
Am absolvit Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași, în anul 2015.

Colesterol mărit - simptome, cauze și sfaturi alimentare
9 luni în urmă 0 41

Colesterolul mărit sau hipercolesterolemia, așa cum este denumit în termeni medicali, înseamnă un nivel ridicat al grăsimilor în sânge. Valorile crescute de colesterol LDL (colesterolul „rău”) sunt asociate de specialiști cu ateroscleroza, adică cu depunerea grăsimii pe pereții vaselor de sânge. Acest fenomen determină îngustarea ori chiar blocarea arterelor ceea ce poate provoca, cu timpul, infarct ori accident vascular cerebral.

Citește în rândurile următoare ce simptome are colesterolul mărit, care sunt cauzele și ce alimente îl țin sub control.

Are colesterolul mărit simptome?

Răspunsul este nu! Nu există simptome concrete care să îți sugereze că ai colesterolul mărit, de aceea este indicat să îl monitorizezi periodic prin efectuarea unor teste de sânge. Totuși, există niște semne subtile care îți pot sugera că ai probleme cu valorile colesterolului rău: senzația de oboseală, indigestia, petele de grăsime din zona pleoapelor și furnicăturile la nivelul mâinilor și picioarelor.

Care sunt cauzele colesterolului mărit?

Există mai multe cauze care duc la creșterea nivelului de grăsimi în sânge.

  • alimentația bogată în grăsimi de origine animală (carne grasă, slănină, untură, unt, pielea cărnii de pasăre, fast-food, lactate) și grăsimi trans (margarină, dulciuri, ulei de palmier);
  • sedentarismul;
  • moștenirea genetică;
  • obezitatea;
  • diabetul;
  • vârsta (după 45 – 50 de ani crește riscul de a avea colesterol mărit).

Colesterol mărit – sfaturi alimentare

Colesterolul mărit poate fi prevenit dacă se adoptă obiceiuri alimentare sănătoase. O dietă pe termen scurt nu va face minuni, astfel că este indicat să se adopte un regim echilibrat. Trebuie evitate prăjelile, grăsimile, mezelurile și carnea tocată. De asemenea, limitează consumul de zahăr și de alcool. În meniul tău zilnic cel mai des ar trebui să se regăsească legume, cereale integrale, pește și lactate cu conțin mic de grăsimi.

Există mai multe alimente pe care te poți baza în caz de colesterol mărit fiindcă reduc cu succes valorile grăsimilor din sânge. Acestea sunt: nucile, migdalele, fulgii de ovăz, fasolea, legumele verzi, vinetele, sfecla roșie, usturoiul, ceapa, mazărea, anghinarea, semințele de in, laptele de soia, tofu, strugurii, merele, citricele, avocado.

Regimul pentru colesterol mărit poate fi completat cu suplimente alimentare care scad valorile grăsimilor din sânge și protejează vasele sanguine.

Capsulele cu ulei de krill susțin sănătatea cardiovasculară și reglează nivelul colesterolului și al trigliceridelor, fiind un remediu eficient în menținerea unui raport optim între HDL si LDL. De asemenea, uleiul de krill (creveți polari) menține tensiunea arterială în limite normale și reface necesarul de acizi grași esențiali și de antioxidanți naturali.

Suplimentele cu acizi grași nesaturați Omega de pe pfarma.ro (Omega-3, Omega-6 și Omega-9) au un rol deosebit de important în susținerea funcționării normale a inimii, ochilor și creierului. Împreună, uleiul de pește (sursa de acizi grași polinesaturați Omega-3), uleiul de măsline (sursa de Omega-9) și uleiul de in (sursă de Omega-6), luptă cu depunerile de colesterol ”rău”.

Un stil de viață sănătos, bazat pe o alimentație echilibrată și pe mișcare fizică, te ajută să ții sub control nivelul colesterolului din sânge și să ai o inimă mai sănătoasă.

Lasă un comentariu

Lasă un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată.