Meniu

5 strategii pentru a fi mai proactiv la locul de munca

Articol scris de

2 ani în urmă 26

Preluarea initiativei si adoptarea de masuri care ne permit sa anticipam eventualele probleme sunt calitati foarte apreciate in unele locuri de munca. Vorbim despre proactivitate.

Proactivitatea la locul de munca este foarte apreciata. Unele companii isi doresc ca angajatii lor sa fie implicati in activitatea pe care o desfasoara, sa ia decizii si sa aiba idei inovatoare. Dar cum este posibil sa fii mai proactiv la locul de munca? Pentru asta nu exista formule magice, ci anumite chei pe care putem incepe sa le punem in practica chiar acum.

Dupa cum indica articolul „Proactivitatea in afaceri ca element al competitivitatii” , angajatii proactivi sunt un factor cheie in „masurarea si cresterea competitivitatii” unei companii. Dar este posibil sa invatam sa fim oameni mai proactivi? Raspunsul este „da”, desi pentru a realiza acest lucru trebuie sa fim atenti la urmatoarele sfaturi. Conform https://uniunea.ro/, acestea sunt cele 5 strategii pentru a fi mai proactiv la locul de munca:

1. Organizarea este cheia

Una dintre primele strategii de a fi mai proactiv la locul de munca este organizarea. O persoana organizata este capabila sa preia conducerea a ceea ce face , sa indeplineasca obiectivele, sa prioritizeze cele mai importante sarcini si sa reuseasca sa duca la bun sfarsit totul. Dar ce trucuri pot fi utile?

Pentru a gestiona timpul eficient, nu va fi suficient doar sa marcati data scadenta a unui proiect pe un calendar. Este convenabil sa impartim micile actiuni pe care le vom desfasura zilnic si care ne vor permite sa ne indeplinim obiectivele  pentru a nu lasa toata munca pentru cele doua zile anterioare livrarii.

Un alt truc care ne poate ajuta este ca, timp de o luna, inregistram timpul pe care ne-o ia fiecare sarcina . Nu conteaza daca sunt telefoane, programarea unei intalniri, pregatirea unei intalniri, scrierea unui articol… Inregistrarea tuturor acestor lucruri ne va permite sa gestionam sarcinile viitoare si, astfel, sa ne organizam mai bine. 

2. Vedeti oportunitatea in greseala

Greselile ne pot provoca frustrare si tristete, doua emotii care ne pot face sa credem ca tot efortul pe care l-am depus a fost in zadar. In consecinta, este posibil sa petrecem saptamani fara sa ne organizam, ceea ce ne va intarzia foarte mult obiectivul de a fi mai proactivi la locul de munca.

Prin urmare, trebuie sa fim constienti ca a gresi este necesar pentru a invata. Cand ceva nu merge bine, exista o buna parte din el. Poate ca acordam mai multa atentie ca sa nu cadem in aceeasi greseala, sa facem lucrurile intr-un mod diferit… Intotdeauna exista o oportunitate in eroare.

3. Implicati-va si participati

Pentru a fi mai proactiv la locul de munca, este o idee buna sa va implicati si sa participati. Cand este o intalnire, in loc sa tacem, da-ne cu parerea. Ne poate ajuta sa o pregatim inainte si sa scriem cateva intrebari sau subiecte pe care am dori sa le acoperim in el.

In cazul in care exista cursuri optionale sau la locul de munca cauta o persoana care doreste sa participe la unele activitati de voluntariat, este important sa fim acolo. Colaborarea ne va permite sa fim o parte activa a companiei si sa ne implicam in tot ceea ce promoveaza. Astfel, nu vom fi doar oameni care vor doar sa ne indeplineasca orele de lucru ca sa putem merge acasa.

4. Nu asteptati sa apara probleme

Cu toate sfaturile de mai sus pentru a fi mai proactiv la locul de munca, ne va fi foarte greu sa nu anticipam eventualele probleme sau dificultati care pot aparea in companie. Vom avea timp sa dezvoltam un plan de actiune pentru a anticipa unele esecuri care pot aparea atunci cand suntem cufundati intr-un proiect.

In acest moment, ne va ajuta foarte mult sa stim cum sa prioritizam sarcinile si sa gestionam bine timpul . Sa ne amintim ca organizatia nu ne va servi doar pentru a ne desfasura propria activitate, ci si pentru a rezolva orice problema sau dificultate care apare in companie. Vom deveni asa-numitii „rezolvatori de probleme” si asta ne va face sa nu trecem neobservati.

5. Luati decizii pentru a nu ramane blocat

Unul dintre ultimele sfaturi pentru a fi mai proactiv la locul de munca este sa luati decizii. Toate actiunile de mai sus ne vor ajuta sa fim mai hotarati si mai hotarati in grupul nostru de lucru. Acest lucru va fi foarte apreciat, ne va impiedica sa amanam actiuni importante si toate acestea vor avea un impact pozitiv asupra companiei.

Acum ca stim sa fim mai proactivi la locul de munca, ce asteptam pentru a ne schimba atitudinea? Proactivitatea ne va invata multe lucruri, printre care sa avem incredere in intuitia noastra, sa fim mai buni la rezolvarea problemelor, sa gestionam timpul mai eficient si sa realizam proiecte. Caracteristici care  sunt de nepretuit pentru orice afacere.