10 exercitii pentru îmbunatatirea memoriei si concentrarii

Prima PaginaUncategorized

10 exercitii pentru îmbunatatirea memoriei si concentrarii

Succesul tratamentelor pentru disfunctie sexuala
Urechea muzicala si ritmul muzical la copii
Dieta cu oua

O memorie bună și o capacitate ridicată de concentrare nu reprezintă talente înnăscute. La fel ca și corpul, creierul are nevoie de exerciții pentru a funcționa din ce în ce mai bine și pentru a face față cu succes valului de informații pe care îl primește în fiecare zi.

Antrenamentul creierului se poate practica la orice vârstă. Fie că ești elev și trebuie să înveți pentru examene, om de afaceri cu un program mereu încărcat sau senior preocupat de a menține mintea ascuțită și reacțiile agere, exercițiile pentru îmbunătățirea memoriei și concentrării sunt pentru tine. 

Oamenii de știință susțin că mintea are capacități uimitoare de adaptare, schimbare și învățare, la orice vârstă. Această abilitate este cunoscută sub numele de neuroplasticitate și reprezintă capacitatea creierului de a se schimba continuu de-a lungul vieții. Cantitatea de materie cenușie poate varia, iar sinapsele se pot consolida sau slăbi în timp, în funcție de alegerile pe care le facem sau nu pentru a ne menține în formă.

Cu stimulare corectă și constantă, creierul poate forma noi căi neuronale, poate modifica conexiunile existente și se poate adapta și reacționa în moduri diferite decât cele cu care a fost obișnuit.

Pentru o înțelegere mai bună, imaginează-ți o cărare. Cu cât cărarea este străbătută mai des, cu atât ea devine mai ușor de urmat. La fel și căile neuronale sunt formate din obiceiuri pe care le avem. În momentul în care începi un nou exercițiu și îl repeți, o nouă legătură între neuroni se formează și se întărește, la fel cum o nouă cărare străbătută des prinde formă. Astfel, pentru a beneficia de puterea neuroplasticității și pentru a crește abilitățile cognitive, pune în aplicare aceste 10 exerciții. 

10. Surpinde-ți creierul 

Surpinde-ți creierul

Creierul dezvoltă milioane de căi neuronale care ajută la procesarea și amintirea informațiilor rapid, la gestionarea conflictelor familiare și executarea sarcinilor de zi cu zi, fără efort. 

De momentul în care te trezești știi exact ce ai de făcut: unde îți lași pijamaua, cu ce mână te speli pe dinți, ce drum urmezi ca să ajungi la birou, școală sau piață. Dar respectând mereu aceste poteci bine bătute, creierul nu primește simularea de care are nevoie pentru a se dezvolta continuu. 

Fă-i câteva surprize creierului tău, alegând să rezolvi sarcini obișnuite într-un mod diferit și adăugând în rutina ta activități noi. Astfel, vei dezvolta noi căi neuronale și implicit îți vei dezvolta capacitatea de memorare. Urmează un drum diferit spre școală sau birou, spală-te pe dinți cu cealaltă mână și alege activități care sunt:

  • noi – o activitate la care ești deja bun nu este un exercițiu eficient,
  • provocatoare – activitățile alease trebuie să fie în afara zonei tale de confort,
  • satisfăcătoare – alege acțiuni plăcute, care îți oferă un mic zâmbet după ce le duci la bun sfârșit.

9. Dormi suficient

Dormi suficient

Iar dacă te întrebi de când este dormitul un exercițiu pentru concentrare și memorare, e bine de știut că atunci când ești obosit, creierul tău uită informațiile noi imediat. 

Alege o oră de somn potrivită metabolismului și programului tău și formează o nouă legătură neuronală pentru a o putea respecta.

Formează o rutină înainte de culcare, la o oră fixă, și nu te lăsa de ea. Poți, spre exemplu, să alegi să te culci la ora 23:00 în fiecare zi, iar înainte, în fiecare seară, la ora 22:30 să îți pregătești un ceai și să iei o gură din el, în timp ce citești o carte. Indiferent de rutina pe care o alegi, asigură-te că ești disciplinat și o respecți ca să îi lași creierului timp să formeze o nouă cărare bine bătută. 

8. Mergi la sală

Mergi la sală

Sau ia-ți 30 minute pe zi pentru a face exerciții acasă. 

Exercițiile fizice ajută creierul să fie în formă. Puțină mișcare crește nivelul de oxigen din creier și reduce riscul afecțiunilor care duc la pierderea memoriei, precum diabetul și bolile cardiovasculare. 

Activitățile fizice care necesită coordonarea mână-ochi sau abilități motorii complexe sunt recomandate pentru creșterea capacității creierului. 

7. Prioritizează sarcinile zilei 

Când ai un program încărcat și multe lucruri importante de rezolvat, capacitatea de concentrare scade pentru că, fără să vrei, te gândești la toate și, în același timp, la nimic.

Cele mai citite articole

Notează într-o agenda sarcinile. Numerotează-le, coloreză-le sau desenează în jurul lor, orice te ajută să le organizezi. 

Procedează astfel în fiecare dimineață și rezolvă-le pe rând, fără să te gândești la nici un alt task până nu-i vine rândul. Astfel, te vei putea concentra la exact ce trebuie să duci la bun sfârșit. 

6. Meditează 

Beneficiile meditației pentru sănătate mintală sunt demonstrare adesea de către oamenii de știință. Studiile arată că meditația ajută la concentrare, creativitate și memorare. 

5. Învață să gestionezi stresul 

Învață să gestionezi stresul

Un mare gard pus în fața drumului spre a crește capacitatea de concentrare și memorare este stresul. Ce poți să faci pentru al reduce, pe cât posibil este:

  • Învață să spui nu. Când ești presat de timpul prea scurt sau pur și simplu nu poți sau nu vrei să ajuți pe cineva, refuză și mergi mai departe. 
  • Acordă-ți timp liber, timp alături de prieteni și familie și timp pentru muncă. 
  • Nu încerca să rezolvi problemele altora, mai ales dacă nu ți-au cerut acest lucru.

4. Spune ce simți 

Spune ce simți

Nu strânge mușuroaie de sentimente nespuse. Exprimă exact cea ce simți. Cu o comunicare deschisă vei observa ca mintea ta se va elibera de gânduri apăsătoare și va lăsa loc pentru noi informații.

3. Alege-ți orele 

Alege-ți orele

Încearcă să îți dai seama care sunt orele la care funcționezi cel mai bine și desfășoară atunci activitățile care necesită concentrare maximă. 

Poate dimineața la o cană de cafea, sau seara la lumina dată de veioza de interior, alegerea este a ta. 

2. Rezolvă-ți problemele de sănătate

Rezolvă-ți problemele de sănătate

Nu se clasează ca un exercițiu în sine, dar grija față de propria sănătate este o altă legătură neuronală pe care trebuie să o întărești pentru a-ți crește capacitatea creierului.

Nu spune niciodată că nu ai timp să mergi la doctor pentru că ai prea multe taskuri de rezolvat. Principalul motiv pentru care ai prea multe taskuri de rezolvat poate fi chiar o problemă de sănătate.

Atunci când ești în cea mai bună formă a ta poți să te concentrezi si să rezolvi cu ușurință orice apare pe parcursul zilei. 

1. Râzi

Râzi

Psihologii subliniază adesea faptul că râsul activează zonele creierului care țin de creativitate și memorare. Așa că nu lua viața prea în serios și bucură-te zilnic de porții sănătoase de râs. 

Surse:

https://www.psychologytoday.com/us/blog/hide-and-seek/201301/how-improve-your-concentration-and-memory

https://en.wikipedia.org/wiki/Neuroplasticity

Sursa Foto: Pixabay

Cele mai citite articole

Comentarii

WORDPRESS: 0