Meniu

Dietă pentru articulații sănătoase: ce să mănânci ca să-ți menții mobilitatea pe termen lung

Articol scris de

Numele meu este Ioana Matei și sunt un content writer dornic de cunoaștere, cu o dorință acerbă de a excela.
Am absolvit Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași, în anul 2015.

6 luni în urmă 9

Dietă pentru articulații sănătoase: ce să mănânci ca să-ți menții mobilitatea pe termen lung

Mobilitatea este capacitatea de a te deplasa liber și eficient și este unul dintre aspectele fundamentale ale bunăstării fizice și psihice. Însă sedentarismul, procesul natural de îmbătrânire și anumite boli, de exemplu, artrita, pot afecta mobilitatea corpului. Iar o mobilitate redusă poate avea consecințe semnificative asupra calității vieții de zi cu zi. Descoperă în acest articol ce ingrediente nu trebuie să-ți lipsească din dietă pentru a-ți menține mobilitatea corpului pe termen lung. 

De ce este important să ai o bună mobilitate și un sistem osteo-articular sănătos

Mobilitatea articulară și flexibilitatea mușchilor te ajută să fii mai sănătos, contribuind la prevenirea unor afecțiuni diverse, de la cele cardiovasculare ori artrită la probleme musculo-scheletice. Mobilitatea este, de asemenea, asociată cu bunăstarea mintală. Capacitatea de a te deplasa liber încurajează o viață activă și poate să ajute la reducerea stresului. În plus, menținerea unei mobilități adecvate permite păstrarea unei autonomii semnificative, favorizând o viață socială bogată.

Cum să-ți crești mobilitatea și să susții sănătatea sistemului osteo-articular cu ajutorul dietei

Dacă dorești să-ți menții sau să-ți îmbunătățești mobilitatea corpului, este important să explorezi strategii de medicină integrativă, care să includă diferite măsuri legate de stilul de viață, de la activități fizice regulate și o bună hidratare la alimentația potrivită. În ceea ce privește dieta, este recomandat ca aceasta să includă anumite ingrediente, inclusiv compuși ca cei din MSM supliment alimentar, colagenul, acidul hialuronic, vitamina D și calciul.

Astfel, pentru a-ți menține mobilitatea, este important să incluzi în dietă alimente bogate în nutrienți benefici pentru articulații, precum:

  • peștele gras, semințele de in și diverse fructe oleaginoase, cu un conținut mare de acizi grași Omega-3. Consumă minimum două porții de pește pe săptămână și presară semințele de in în smoothie-uri și salate
  • supa de oase, pentru conținutul mare de colagen, proteina esențială pentru structura pielii, oaselor, tendoanelor, cartilajului fibros și țesutului conjunctiv.

De asemenea, este recomandat să adaugi în dietă alimente bogate în calciu și vitamina D, pentru sănătatea oaselor: produse lactate, precum laptele, iaurtul și brânza maturată, legume cu frunze verzi, ca broccoli și kale, pește la conservă cu tot cu oase, de exemplu, sardinele. 

Alimentele bogate în magneziu, precum nucile și semințele și legumele cu frunze verzi, susțin sănătatea sistemului muscular, un alt element indispensabil pentru mobilitatea corpului.

Cele mai citite articole

Nu în ultimul rând, consumă fructe și legume colorate din abundență, pentru proprietățile lor antiinflamatoare. Optează pentru o varietate de culori, pentru a te asigura că beneficiezi de o gamă largă de nutrienți. Folosește pentru mesele tale și condimente cu proprietăți antiinflamatoare, precum turmericul, ghimbirul și scorțișoara. 

Asigură-te că te hidratezi adecvat, pentru că apa este esențială pentru menținerea elasticității articulațiilor și pentru buna funcționare a mușchilor.

Ce suplimente alimentare poți folosi pentru a-ți îmbunătăți mobilitatea corpului

Există disponibile pe piață mai multe tipuri de suplimente alimentare care conțin ingrediente benefice pentru articulații:

  • acidul hialuronic – acesta este un compus prezent în mod natural în corp, în special în articulații și piele. Dacă vorbim despre beneficiile acidului hialuronic pentru mobilitate, trebuie menționat rolul său important în menținerea hidratării și lubrifierii articulațiilor 
  • calciul și vitamina D – calciul este esențial pentru sănătatea oaselor, în timp ce vitamina D facilitează absorbția acestuia în organism. Ambii compuși sunt necesari unui sistem osos puternic, o condiție importantă în păstrarea mobilității
  • acizii grași Omega-3 – aceștia au proprietăți antiinflamatorii și pot ajuta la reducerea disconfortului articular
  • colagenul – un compus prezent în mod natural în organism, colagenul contribuie la sănătatea articulațiilor prin întărirea țesuturilor conjunctive
  • MSM (metilsulfonilmetanul) – prezent în mod natural în unele alimente și în corpul uman, este un element cheie în formarea colagenului. MSM poate să ajute astfel la menținerea elasticității articulațiilor, dar are și proprietăți antiinflamatoare, care pot fi utile în durerile articulare. În suplimentele alimentare, este adesea asociat cu alte ingrediente, cum ar fi glucozamina și condroitina, pentru o acțiune sinergică
  • condroitina – este o substanță prezentă în mod natural în cartilajul articulațiilor. Suplimentele cu condroitrină ajută la menținerea elasticității și rezistenței cartilajului articulațiilor, reducând inflamația și îmbunătățind mobilitatea
  • glucozamina – și aceasta este o substanță prezentă în mod natural în cartilajul articulațiilor. Suplimentele alimentare care o conțin, frecvent în combinație cu condroitina, sunt utile pentru susținerea sănătății articulațiilor.

Este recomandat să ceri sfatul unui medic înainte de a începe un tratament cu suplimente alimentare, mai ales dacă ai deja anumite probleme de sănătate sau iei alte medicamente.

Mobilitatea reprezintă un aspect esențial pentru o stare de sănătate optimă. Dacă adopți o dietă bogată în ingrediente benefice pentru sistemul osteo-articular, poți lua măsuri proactive pentru a-ți menține mobilitatea corpului cât mai mult timp. 

Sursa foto: Freepik

Cele mai citite articole