Meniu

Cum să îți iei necesarul de vitamine din alimentație (și nu din pastile sau suplimente alimentare)

Articol scris de

Numele meu este Ioana Matei și sunt un content writer dornic de cunoaștere, cu o dorință acerbă de a excela.
Am absolvit Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași, în anul 2015.

3 săptămâni în urmă 0

Vitaminele sunt la fel de importante pentru viață precum aerul sau apa. Nu numai că îți mențin corpul sănătos și funcțional, ci te și protejează de o varietate de boli. Pentru a preveni o deficiență de vitamine este important să faci alegeri sănătoase când vine vorba despre alimentație. 

Iată ce ar trebui să se regăsească pe farfuria ta ca să-ți faci plinul de vitamine din ceea ce mănânci:

Fructe și legume proaspete

După cum deja știi, o alimentație echilibrată și sănătoasă constă în consumul de fructe, legume, proteine, cereale și uleiuri naturale. Desigur, în cazul fructelor și legumelor, ideal este să le consumi cât mai aproape de starea lor naturală și din surse locale, de încredere.

Atenție, nu trebuie să mănânci cantități mari ca să fii sigur că îți iei vitaminele necesare, ci varietatea este cheia. Mănâncă fructe și legume de toate formele și culorile. Sunt bogate în nutrienți esențiali și vitamine pentru par si unghii, adevărate cărți de vizită ale sănătății.

Iată unde se regăsesc câteva dintre ele: vitamina C (in citrice, cartofi, broccoli, ardei gras, spanac, capsuni, rosii), vitamina A (in cartofi dulci, morcovi, dovleci, spanac, mango), Vitamina B5 si B7 (in broccoli, avocado, ciuperci) si vitamina K (in varză, spanac, broccoli, kale).

Proteine de origine animală

Peștele, carnea de pasăre și alte surse de proteine slabe nu sunt doar bune pentru construirea musculaturii, ci și pentru a-ți asigura necesarul de vitamine din alimentație.

Peștele gras (precum somonul, păstrăvul sau tonul) este bogat în vitamina D și acizi grași omega-3, care sunt esențiali pentru sănătatea oaselor și a inimii. De altfel, multe pastile pentru oase si articulatii de la farmacie conțin omega 3 din surse naturale.

Cele mai citite articole

Carnea de pasăre, carnea de porc și peștele sunt surse importante de vitamina B și D. Peștele și carnea de vită conțin și vitamina A.

Cereale integrale

Cerealele integrale, precum ovăzul, quinoa sau orezul brun, sunt excelente surse de vitamine din complexul B și de minerale, cum ar fi fierul și magneziul. Acestea pot ajuta la menținerea energiei și la funcționarea corespunzătoare a sistemului nervos.

Cerealele integrale și cerealele fortificate sunt surse excelente pentru vitaminele B7, B9 si D.

Produse lactate

Produsele lactate, cum ar fi laptele, iaurtul și brânza, sunt bogate în calciu și vitamina D, care sunt esențiale pentru sănătatea oaselor și a dinților. Într-o dietă echilibrată este recomandat să consumi cel mult două porții pe zi de lactate cu conținut scăzut de grăsimi.

Uleiuri sănătoase

Uleiurile sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline extravirgin, uleiul de avocado sau uleiul de nucă de cocos, conțin acizi grași esențiali, antioxidanți și vitamine liposolubile, cum ar fi vitamina E, nutrient esențial pentru sănătatea pielii și funcția imunitară.

Adaugă-le în salate sau folosește-le pentru gătit pentru a obține o doză suplimentară de nutrienți.

Atenție! Chiar și alimentele sănătoase pot pune probleme dacă le mănânci în exces. Păstrează o măsură a porțiilor și un echilibru permanent în farfurie.

Cele mai citite articole