Meniu

Care sunt cele mai bune vitamine pentru imunitate?

Articol scris de

Numele meu este Ioana Matei și sunt un content writer dornic de cunoaștere, cu o dorință acerbă de a excela.
Am absolvit Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași, în anul 2015.

2 săptămâni în urmă 1

Sistemul imunitar poate fi privit ca o barieră de apărare împotriva patogenilor, adică acele substanțe pe care, în termeni populari, le numim: bacterii, microbi, paraziți sau viruși. Pe fondul poluării, schimbărilor climatice, pe fond de stres sau din cauza dezvoltării bacteriilor de orice fel, sistemul imunitar se slăbește și are nevoie de ajutor. Doar așa poate continua lupta împotriva invaziei microorganismelor patogene.

În acest sens, aportul de vitamine are un rol cheie. Acesta reglează răspunsul imun și menține sănătatea generală a organismului, indiferent de vârstă. Vrei să afli mai multe? Atunci, îți propunem să parcurgi lista cu cele mai bune suplimente alimentare pentru imunitate.

Vitamina C

Administrată în dozele recomandate, vitamina C are rolul de a repara toate țesuturile din corp. Este recunoscută pentru abilitatea de a lupta cu radicalii liberi și de a stimula producția celulelor albe din sânge. Portocalele, varza albă, spanacul sau cătina sunt doar câteva dintre produsele alimentare bogate în vitamina C. Pe lângă acestea, medicii recomandă susținerea organismului cu ajutorul suplimentelor.

Vitamina D

Pe lângă susținerea organismului în lupta cu infecțiile și inflamațiile de orice fel, vitamina D reduce riscul activării celulelor canceroase. Denumită, în termeni populari, vitamina soarelui, aceasta are un rol important mai ales în sezonul rece, atunci când virozele ne copleșesc. Totuși, suplimentele cu vitamina D sunt recomandate indiferent de sezon.

Vitamina E

Asemeni vitaminei C, suplimentele pe bază de vitamina E au rolul de a ajuta organismul să câștige lupta cu infecțiile. Vorbim și aici despre un antioxidant puternic pe care îl poți găsi atât în alimente, precum nuci, avocado, pește sau spanac, cât și în suplimente.

Complexul de vitamine B

Cele mai citite articole

Vitaminele B1, B2, B3, B5 și B6 și-au dovedit eficiența în creșterea răspunsului imun al organismului, dar și în transformarea alimentelor sănătoase în sursă de energie. Complexul de vitamine se recomandă atât pentru sănătatea mușchilor și a pielii, cât și pentru buna funcționare a creierului.

Zinc

Zincul are un rol deosebit de important în stimularea imunității, fiind un mineral bogat în antioxidanți. O alimentație echilibrată, susținută de ajutorul suplimentelor cu Zinc contribuie enorm la sinteza proteinelor și la buna funcționare a enzimelor. În plus, aportul suficient de Zinc îți poate oferi o mână de ajutor și în plan estetic. Unghiile și părul îți vor mulțumi.

Omega-3

Acizii grași și Omega-3 sunt esențiali pentru producerea celulelor imune. Cu ajutorul acestora, se reduce riscul asociat cu infecțiile respiratorii, virozele, răcelile și gripele. În plus, aportul de Omega-3 îmbunătățește sănătatea intestinelor și, implicit, a tractului digestiv. Consumul regulat de pește, nuci și semințe poate fi completat cu suplimente alimentare pe bază de Omega-3.

Vitamina A

Un rol deosebit de important în menținerea sănătății îl are și vitamina A. Pe lângă îmbunătățirea răspunsului imun în fața agenților patogeni, vitamina A oferă protecție împotriva infecțiilor și contribuie activ la reducerea inflamațiilor.

Așadar, sistemul imunitar poate avea nevoie de sprijin din partea suplimentelor alimentare, cele care completează aportul de vitamine și substanțe hrănitoare din alimentație. Vitaminele prezentate mai sus își dovedesc eficiența atât în rândul celor mari, cât și în rândul celor mici. Alege sănătos!

Cele mai citite articole