Meniu

3 Sfaturi pentru a-ți reduce stresul și a-ți îmbunătăți somnul

Articol scris de

Numele meu este Ioana Matei și sunt un content writer dornic de cunoaștere, cu o dorință acerbă de a excela.
Am absolvit Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași, în anul 2015.

1 an în urmă 3

3 Sfaturi pentru a-ți reduce stresul și a-ți îmbunătăți somnul

Stresul este un răspuns la provocările de zi cu zi, care afectează emoțional, fizic și comportamental. Stresul pozitiv sau eustres este acea forță pozitivă care te ajută să faci tot posibilul pentru a te menține vigilent și energic. Însă stresul negativ sau distres este acea cantitate de stres care te face să te simți încordat și anxios, care poate provoca inclusiv probleme de somn. 

Care sunt semnele stresului

Printre simptomele stresului sunt incluse depresia, problemele de somn, anxietatea, proasta concentrare la muncă, apatia și atacuri de panica simptome care se pot manifesta pe corpul fizic. Aceste simptome pot fi: dureri de cap, probleme digestive, oboseală, pierderea poftei de mâncare, dureri în piept, dureri de gât sau de spate. Dacă nivelurile ridicate de stres nu sunt gestionate corespunzător, sănătatea și starea ta de bine pot avea de suferit. De aceea este important să înveți cum să gestionezi stresul. 

Cum poți gestiona stresul

Pentru  a nu prelungi simptomele pe termen lung și a te confrunta cu stres acut este important să nu lași lucrurile să se agraveze:

Evaluează cauzele stresului: descoperă care sunt motivele din spate. Poate e vorba de activitățile zilnice? Probleme de sănătate? Jobul îți face probleme? Odată motivele identificate poți lua măsuri pentru a le reduce. 

Cele mai citite articole

Caută sprijin social: nu te izola și cere ajutorul celor apropiați. Petrece timp cu ei, conectează-te cu cei dragi și împărtășește ceea ce simți. 

Învață să îți controlezi mintea: ce gândim, cum gândim și ce ne spunem determină modul în care ne simțim și cât de bine gestionam creșterea nivelului de stres. Poți învăța să schimbi tiparele de gândire care produc stres. Gândurile la care trebui să fii atent includ detalii referitoare la modul în care ar trebui să fie lucrurile și cele care generalizează prea mult circumstanțele negative. Exista multe cărți, videoclipuri sau podcasturi care te pot ajuta. 

Fă mișcare: activitatea fizică te ajută să reduci stresul, eliberând endorfine- hormoni responsabili cu starea de bine. În plus, mușchii tensionați de la stres se pot relaxa și detensiona astfel. Însă fă sport cu câteva ore înainte de culcare pentru ca temperatura corpului să revină la normal. Poți opta pentru mișcare ușoară cum e yoga, meditația sau respirația profundă. Fă o baie caldă și închide dispozitivele electronice înainte de a merge la somn. 

Alege o rutină de relaxare pentru a preveni stresul

Există tehnici și exerciții de ameliorare a stresului și inducere a stării de relaxare înainte de somn. Yoga, tai chi, meditația sau relaxarea musculară sunt tehnici simple care pot fi de folos persoanelor care vor sa prevină nopțile nedormite. Respirația concentrată timp de cinci minute poate fi de ajutor de asemenea. 

Orice tehnică ai alege, ia-ți problema în propriile mâini și nu aștepta până devine prea târziu pentru a putea gestiona singur.

Cele mai citite articole